Samolot i nasze prawa
Latanie samolotem nie dla każdego jest przyjemnością zwłaszcza, jeśli już na starcie mamy poważne obawy o to czy bezpiecznie wylądujemy. Zanim jednak uda nam się wyruszyć na wycieczkę musimy odwiedzić lotnisko a na terminalu w niektórych dniach możemy uzyskać informację, że nasz lot został opóźniony i to z przyczyn technicznych. Co ciekawe klienci renomowanych linii mają prawo, wtedy skorzystać z 2 połączeń telefonicznych po to, aby poinformować wszystkich, że nie dotrzemy na czas. Klient ma prawo do posiłku, a nawet noclegu, jeśli faktycznie odwołany czy spóźniony lot pojawi się dopiero jutro. Jednak trzeba pamiętać, że i tak to przewoźnik indywidualnie ustala warunki. Chodzi tu głównie o to, że spóźnienie musi mieć określony czas niektórzy ustalają te wartości nawet do 4 godzin. Przed upływem czasu my klienci nie możemy wnieść żadnego zażalenia, a więc górą wydają się być znowu linie lotnicze. Oby jednak w najważniejszym momencie taka sytuacja nie miała po prostu miejsca tego sobie życzymy.