Większe obroty w sklepie – jak je osiągnąć?
Niewielkie sklepy spożywcze bywają zagrożone przez budowane w pobliżu supermarkety, stąd ich właściciele muszą dokładać starań, aby nie tylko zdobywać kolejnych klientów, ale też nie stracić dotychczasowych. Rozwiązaniem w takiej sytuacji mogą być różnego rodzaju kupony rabatowe promocje na napoje alkoholowe oraz programy lojalnościowe zapewniające zniżki przy kolejnych zakupach.
Zniżki mogą dotyczyć wybranej grupy towarów, np. trunków. Warto pomyśleć o dołączeniu do specjalnego programu opierającego się na aplikacji z kuponami. Właściciel sklepu zaznacza w panelu administracyjnym produkty ze zniżką, zaś aplikacja na smartfonie klienta oznacza ten sklep na mapie jako punkt, w którym można zrealizować kupony na alkohol. Dzięki temu nabywca może znaleźć sklep, a przy okazji kupowania interesujących go trunków dokonać większych zakupów.
Przy kasie skanuje podany przez sprzedawcę kod, dzięki czemu kupony są rejestrowane jako zrealizowane, co stanowi podstawę do uzyskania retrorabatów przez właściciela sklepu. Tanie alkohole mogą więc przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć zainteresowanie sklepem, a także stanowić swego rodzaju reklamę. Na tym rozwiązaniu korzystają obie strony – klinet, ponieważ może kupić tańsze alkohole, oraz sprzedawca, który dzięki temu zyskuje kolejnych nabywców, co oczywiście zwiększa obrót i podnosi opłacalność prowadzenia tego typu działalności. Dla właścicieli niewielkich sklepów osiedlowych jest to więc duża szansa na zwiększenie swojej konkurencyjności.